• Facebook
  • Youtube
  • Webkamery
  • IFlightoffice
  • Flightoffice
  • Autodoprava
  • Webkamera
Aeroklub Frýdlant n. O.
  • Dárkové poukazy
  • Seznamovací lety
    • Seznamovací let v motorovém letounu
    • Seznamovací let ve větroni
    • Seznamovací let v motorovém kluzáku
  • Seskoky padákem
    • Základní parašutistický výcvik
    • Sportovní parašutismus
    • Indoor Skydiving
    • Propagační seskoky
    • Beskydský pohár
    • MČR v parašutismu
  • Aeroklub
    • Výcvik pilotů
      • Škola plachtění
    • Informace o letišti
    • Webkamera
    • Drakiáda 2022
    • Závody v  plachtění
    • Předpověď počasí
    • Projekty a granty
    • Historie Aeroklubu
    • iFlightOffice
    • FlightOfiice
    • Kalendář
  • Kontakt
  • Menu
  • 0Shopping Cart

Plachtění není koníček, ale životní styl

Nezávazně se přihlásit

Teoretická výuka pilota kluzáku

Před zahájením praktického výcviku probíhá teoretická výuka v rozsahu 60 vyučovacích hodin. Hlavní náplní je základní seznámení s obsahem jednotlivých předmětů v rozsahu potřebném pro zahájení praktického výcviku.

Přednášenými předměty jsou:

  • Letecké právo a postupy ATC
  • Lidská výkonnost
  • Meteorologie
  • Komunikace
  • Základy letu
  • Provozní postupy
  • Plánování a provedení letu
  • Všeobecné znalosti letadla
  • Navigace

Teoretická výuka probíhá formou hodinových vyučovacích bloků v učebně přímo na letišti ve Frýdlantě nad Ostravicí. Po ukončení teoretické výuky následuje přezkoušení znalostí jednotlivých vyučovaných předmětů, a to písemnou a ústní formou.

  • Teoretická výuka stojí 2.500 Kč
  • Individuální výuka, konzultace 200 Kč/hod

Praktický výcvik pilota kluzáků

Praktický výcvik pilota kluzáků se provádí dle schválené osnovy Aeroklubu Frýdlant n. O, se kterou se seznámíte po ukončení teoretické části výcviku. V úvodu výcviku absolvujete pozemní přípravy, které zahrnují praktické informace o kluzáku L-13 “Blaník” na němž výcvik probíhá, padáku, obsluze navijáku, obsluze vlečného zařízení letounu a v neposlední řadě praktický nácvik důležitých úkonů v kabině kluzáku.

Pak už vás čeká seznamovací let s instruktorem a další plnění jednotlivých cvičení v daném pořadí. Přejít k dalšímu cvičení je možné až po zvládnutí úlohy a schválení instruktorem. Po splnění celé výcvikové osnovy proběhne teoretická a praktická pilotní zkouška s inspektorem Úřadu pro civilní letectví ČR. Výcviková osnova umožňuje výběru ze dvou variant výcviku, v každé z nich je stanovena minimální letovou doba a počet startů k jejich splnění.

Univerzální osnova - pomalejší

Výcvik dle této osnovy je prováděn kombinací nácviků vzletů za navijákem a vzletů v aerovleku – za vlečným letounem.

Doporučený počet letů dle této osnovy je cca 110 vzletů, z toho cca 90 vzletů za navijákem a 20 vzletů v aerovleku.

Předpokládaná celková letová doba na větroni je cca 20 hodin, z toho cca 1/2 s instruktorem.

Z dlouhodobé praxe však vyplynulo, že uvedené počty vzletů a letových hodin nemusí být vždy dostatečnou zárukou pro získání dovednosti a znalostí při přezkoušení před samostatnými lety, nebo při absolvování pilotní zkoušky. Jsou však i případy, kdy se žáci dostali k samostatným letům a následně i pilotním zkouškám při nižším náletu hodin. Samozřejmě toto vše platí pouze při dodržení pravidelnosti a vyšší intenzitě výcviku (např. každá sobota a neděle), kdy není nutné opakovat již splněná cvičení z důvodu dlouhé přestávky v létání.

Cena tohoto typu výcviku je cca 25 – 35.000,-Kč.

Aerovleková osnova - rychlejší

Výcvik dle této osnovy je prováděn pouze pomocí vzletů v aerovleku – za vlečným letounem.

Tento typ výcviku je výhodný zejména pro zájemce o intenzivní výcvik nejen o sobotách a nedělích, ale i během týdne. Není totiž tak náročný na počet osob na rozdíl od zajištění např. navijákového provozu při univerzálním výcviku. Tím samozřejmě není vyloučena možnost zajištění univerzálního výcviku během týdne, vše je vždy otázka osobní dohody.

Při aerovlekovém výcviku je doporučený počet letů dle osnovy cca 85 vzletů a předpokládaná celková letová doba na větroni je cca 23 hodin, z toho je opět cca 1/2 s instruktorem. Při absolvování tohoto druhy výcviku dostane pilot po úspěšném složení závěrečných teoretických a praktických pilotních zkoušek pilotní průkaz s omezením pouze pro vzlety za vlečným letounem. Rozšíření kvalifikace i na navijákové vzlety je pak otázkou splnění několika přeškolovacích letů s instruktorem.

Cena tohoto typu výcviku je cca 35 – 45.000,-Kč.

Kalkulace letových nákladů

Skutečné náklady výcviku se odvíjejí od spotřebovaných letových hodin kluzáku, navijákových startů a minut aerovleků. Před zahájením výcviku zaplatí každý pilot-žák zálohu na letové náklady, ze které se průběžně odečítají skutečně spotřebované (odlétané) letové náklady. Při snížení množství finančních prostředků pod stanovenou mez je pilot-žák povinen předplatit si další částkou svou následující letovou činnost.

Aktuální ceny letových nákladů základního výcviku platné od 1.1.2013:

  • Kluzák L-13 Blaník a L-23 Super Blaník – 390 Kč / hodina
  • Aerovlek za vlečným letounem – 70 Kč / minuta
  • Navijákový start – 60 Kč / start

Jak vidíte, jde o poměrně velké množství informací, a proto bychom Vás rádi pozvali na osobní setkání k nám na letiště do Frýdlantu nad Ostravicí, kde Vám můžeme přímo odpovědět na další otázky, případně doplnit již podané informace. Zvažte prosím naši nabídku a v případě zájmu neváhejte a kontaktujte.

Chci mít informace o nadcházejícím výcviku




Výcvik pro rok 2021 byl zahájen, nový termín zahájení pro rok 2022 bude v lednu 2022.
Nezávazně se zaregistrujte, ozveme se vám, až se bude znovu blížit začátek výcviku.

Vyzkoušejte si let na vlastní kůži

Než začnete s výcvikem, bude nejlepší si vše vyzkoušet.

> více informací

L-23 Super Blaník
Blaníky připravené na navijákový provoz
Přistání na RWY 08
Obvyklá návštěva na Lysé Hoře
Vlnová formace v Beskydech
Při vlnovém létání se podíváte nad mraky
Při vlnovém létání se podíváte nad mraky
Ten pohled. To chceš!
Blaník se chystá na okruh kolem letiště
Vlnová formace
Naučit se plachtit chce svůj čas
Pár letů a umíte básničku: "Nožní, ruční, přístroje, pásy,kabina, ..."
Nácvik nouzových situací
Nácvik nouzových situací
Pozdrav turistům na Lysé Hoře

Jak vypadá seznamovací let

Rychlé odkazy

  • Seznamovací let ve větroni
  • Škola plachtění
  • Webkamera
  • Aktuality
  • Meteo
  • Kalendář
  • Obchodní podmínky
  • Soukromí
  • Kontakt
  • FL AGP

Kontakt

Správce aeroklubu:
Radomír Foldyna
Tel./fax: +420 558 677 616
Mobil: +420 777 000 494
E-mail: info@akfrydlant.cz

Kde nás najdete?

© Copyright - Aeroklub Frýdlant nad Ostravicí, z.s.
  • Facebook
  • Youtube
  • Webkamery
  • IFlightoffice
  • Flightoffice
  • Seznamovací let ve větroni
  • Škola plachtění
  • Webkamera
  • Aktuality
  • Meteo
  • Kalendář
  • Obchodní podmínky
  • Soukromí
  • Kontakt
  • FL AGP
Na stránce používáme cookies. Předpokládáme, že souhlasíte, ale můžete odmítnout. Souhlasím Více informací
Soukromí & cookies
Nezbytné
Vždy povoleno

Scroll to top